کتاب «بازاریابی محتوا، استراتژی و راهکارها» که پیش از این در سال ۱۳۹۴ به صورت مجلد و در قطع رقعی توسط انتشارات به پویش چاپ و منتشر شده بود، حال به صورت نسخهی الکترونیک در فروشگاه و برنامک (اپلیکیشن) کتابخوان طاقچه قرار گرفته است.
«بازاریابی محتوا، استراتژی و راهکارها» به قلم نویسندگان ثریا بخشایی (-۱۳۶۸)، علیرضا امیدوند (-۱۳۶۰)، کتابی تخصصی در باب بازاریابی محتوا است که به زبانی ساده و در قالب راهکارهای عملی به رشتهی تحریر درآمده است.
استراتژی محتوا و بازاریابی محتوا از جمله واژههایی هستند که در سالهای اخیر به صورت گسترده در فضای رسانهها به کار گرفته میشوند.اگر بپذیریم که بازاریابی محتوا شیوهای برای فروش است میتوانیم بگوییم که هرکس که چیزی برای فروختن دارد، میتواند به بازاریابی محتوا هم به عنوان یک ابزار و گزینه نگاه کند. هدف کتاب حاضر پاسخ دادن به این پرسش است که چگونه میتوان از رسانههای قدیمی به شیوهای اثربخش و ارزانقیمت استفاده کرد؟ همچنین چه طور میتوان از رسانههای جدید که فعلا بیشتر نقش اسباببازی و سرگرمی ما را دارند، ابزارهایی ارزان اما اثربخش برای ارزشآفرینی بیشتر خلق کرد؟
در بخشی از کتاب میخوانید:
فرض کنید که هم اکنون یک موسسهی آموزشی، صفحهای در اینستاگرام راهاندازی کرده و برای آن محتوا تولید میکند و دنبالکننده جذب میکند و در صفحههای دیگر هم تبلیغ میکند و هر روز تعداد مطالب و تعداد لایکها و تعداد دنبال کنندهها افزایش پیدا میکند و اینک صدها هزار نفر این صفحه را دنبال کردهاند. ممکن است مدیر موسسه، به تدریج آن قدر سرگرم این اعداد و ارقام شود که فراموش کند برای چه به اینستاگرام آمده است. او در نهایت اقدام میخواهد. اقدام یعنی پولی که مردم برای ثبتنام واریز میکنند. اگر این اتفاق نیفتد، او در عمل شکست خورده است.
حتی در مورد کارهای غیراقتصادی هم شرایط همین طور است. به عنوان مثال، فرض کنید که یک نفر فیلمی دربارهی حقوق زنان میسازد. یا یک نفر کمپینی در شبکههای اجتماعی برای رعایت بهتر قوانین ترافیکی راهاندازی میکند. تعداد بینندگان فیلم و تعداد لایکهای تبلیغ، عدد مهم و جذابی است؛ اما صرفا یک شاخص عملیاتی است. شاخص عملکردی این است که تعداد پروندههای خشونت علیه زنان، چند درصد یا چند دهم درصد کاهش مییابد و یا اینکه تعداد برگههای صادر شده جریمه خودروها چقدر کاهش پیدا میکند.
قیمت نسخهی چاپی این کتاب ۸۰۰۰ تومان است که از این پس علاقمندان میتوانند نسخهی الکترونیک آن را با قیمت ۲۰۰۰ تومان از فروشگاه طاقچه خریداری نمایند.
صفحهی رسمی کتاب در سایت Good Reads
خرید نسخه الکترونیک از: فروشگاه اپلیکیشن کتابخوان طاقچه